Este o adevarata fericire sa poti spune: Orb am fost si acum vad (In 9, 25). Sfantul Petru Damaschin ne pune in fata o oglinda prin care fiecare poate sa vada in ce masura se regaseste in aceasta fericire. El vorbeste despre opt trepte ale vederii duhovnicesti. Cea dintai vedere este cunoasterea ispitelor si a []Este o adevarata fericire sa poti spune: Orb am fost si acum vad (In 9, 25). Sfantul Petru Damaschin ne pune in fata o oglinda prin care fiecare poate sa vada in ce masura se regaseste in aceasta fericire. El vorbeste despre opt trepte ale vederii duhovnicesti.

Cea dintai vedere este cunoasterea ispitelor si a necazurilor vietii. Cand cineva intelege ca este placut lui Dumnezeu sa sufere intristari , dar fara cartire, pe nedrept si cu gandul la El (I Ptr 2, 19), atunci a dobandit o prima vedere duhovniceasca.

A doua vedere duhovniceasca este cunoasterea binefacerilor lui Dumnezeu si vederea propriilor pacate. Cand omul vede bunatatea lui Dumnezeu care il indeamna la pocainta (Rom 2, 4), a dobandit o alta vedere duhovniceasca. Pe masura ce omul iese la lumina, isi vede tot mai indurerat pacatele sale. i aceasta este o vedere duhovniceasca.

A treia vedere duhovniceasca este cunostinta lucrurilor infricosate care ne asteapta inainte si dupa moarte. In masura in care omul, prin amintirea mortii, leapada pofta ochilor, pofta trupului si trufia vietii , dobandeste o alta vedere duhovniceasca.

A patra vedere duhovniceasca este intelegerea vietii lui Hristos inainte de Patima si a Invierii Sale, ca si cunoasterea cuvintelor si faptelor sfintilor. Aici este vorba de intelegerea duhovniceasca a Sfintei Scripturi, dar si de cunoasterea mijloacelor de curatire, luminare si desavarsire pastrate in chivotul Bisericii. Deschide ochii mei si voi cunoaste minunile din legea Ta! si chipul launtric al vietii bisericesti!A cincea vedere duhovniceasca este cunoasterea lui Dumnezeu in fapturi. Un ecologist...