9. A canta inseamna a lauda si a ne ruga. Lauda si rugaciunea bucuroasa si fericita sunt can tarea prin care ne aratam noi multumirea si recunostinta cu dragoste catre Dumnezeu, pentru binefacerile Sale fata de noi si fata de toti 10. A spune inseamna a marturisi cu inflacarare si cu credinta puternica, cu cuvantul si []9. A canta inseamna a lauda si a ne ruga.

Lauda si rugaciunea bucuroasa si fericita sunt can tarea prin care ne aratam noi multumirea si recunostinta cu dragoste catre Dumnezeu,pentru binefacerile Sale fata de noi si fata de toti10. A spune inseamna a marturisi cu inflacarare si cu credinta puternica,cu cuvantul si cu fapta noastra traitavoia lui Dumnezeu.

A canta inseamna a trai in launtru prezenta lui Dumnezeu,a spune inseamna a trai-o in afara.

A canta inseamna a contempla pe Dumnezeu,a spune inseamna a activa pentru El.

A canta inseamna meditatie, invatare, adancire si cunoastere a lui Hristos,a spune inseamna osteneli, jertfe si lupte pentru Cauza Lui.

Binecuvantat este numai cel ce le intruneste pe amandoua.11. Amandoua aceste fete ale vietii din Duhul Sfant in fiinta noastra si prin fiinta noastraalcatuiesc cele doua jumatati ale uneia si aceleiasi lucrari.12. Dumnezeu nu Se poate folosi in chip fericit si rodnic de noi in afara daca mai intai nu s-a facut in launtrul nostru partea sanatoasei innoiri si adanciri.

Fiindca niciodata nu va putea face in afara o curata lucrare pentru Dumnezeu acela care mai intai nu si-a curatat bine partea dinauntru a blidului sau (Mt 23, 25).13. Cand totusi un astfel de vas nesfintit pe dinafara, adica nenascut din nou,care, rostind Numele Domnului, nu se departeaza de faradelege, cand un astfel de om se amesteca in lucrarea lui Dumnezeu, el nu va face nimic bun in ea niciodata.

Ci va face totul rau sau ducator la rau.

Fiindca nu ravneste dupa cunoasterea Domnului, ci dupa foloasele lumesti (Flp 3, 10).14. Acest fel de om nu va medita asupra Cuvantului mai intai, cercetandu-se pe sine cu sinceritate si cu smerenie, pentru a ramane mereu in lumina Domnului.

Nici nu va cauta cu rugaciune, cu pocainta si cu frica sa se apropie de altarul acestei slujbe.

Ci va invata ca pe o poezie cateva versete si istorioare, iar daca are memorie mai buna, va alcatui din ele, de fiecare data, cate o predicuta, cu care isi va implini o datoriesau isi va face un interes, dar nu va face o zidire.

Va face totul doar pentru folosul sau lumesc, dar nu spre folosul Domnului, ci spre paguba cauzei lui Dumnezeu (Flp 2, 21).15. Din astfel de oameni netaiati...