13. Pentru multime, Dumnezeu este ceva inchis cu totul intr-o casa si intr-o carte. Intr-o casa, in biserica, asa ca un prizonier la care te duci din cand in cand, ca sa mai auzi de la el cate ceva sau sa mai vezi la el cate ceva si sa mai faci cu el cate ceva, []13. Pentru multime, Dumnezeu este ceva inchis cu totul intr-o casa si intr-o carte.

Intr-o casa, in biserica, asa ca un prizonier la care te duci din cand in cand,ca sa mai auzi de la el cate cevasau sa mai vezi la el cate cevasi sa mai faci cu el cate ceva, caci asa este obiceiul i intr-o carte, in Sfanta Evanghelie, pe care insa nu trebuie s-o deschizi niciodata, fiindca in ea nu-i voie sa citeasca oricine . i astfel Dumnezeu ramane, in realitate, un strain pentru ei iar ei niste straini pentru El. i asa trec in vesnicie.14. Totusi, in aceasta sarmana cunoastere despre Dumnezeu, multimea are uneori izbucniri de ravnasi momente de inflacarare.

Atunci, desi nu are despre Hristos o adevarata si te-meinica intelegere, multimea aceasta,inflacarata de o neobisnuita si intamplatoare ravna,este gata sa infrunte primejdii si sa mearga pana la jertfe.

Fiindca desi, in trairea lor, oamenii nu-L urmeaza pe Dumnezeu decat putini in constiinta lor, totusi unii nu renunta la El.15. De ravna si de harnicia,de curatia si de lupta fermentilor din aluatdepinde dospirea grabnica si sanatoasa a framantaturii in care au fost pusi acesti fermenti.

De felul cum acesti foarte putini fermenti isi im-plinesc datoria lor depinde dospirea si coacerea frumoasa, gustul si cresterea intregii paini.

O, iata marele vostru rost in mijlocul societatii, frati credinciosi!16. Oricat este de strain un aluat intr-o framan-tatura,daca fermentii lui sunt...