i sa-L cunosc pe El (Hristos) si partasia suferintelor Lui si sa ma fac asemenea cu moartea Lui. (Filip. 3, 10) Domnul nostru Iisus Hristos are doar o singura cale din cele patru cai: cea inainte. Diavolul le are pe toate celelalte trei cai: cea din stanga, cea din dreapta si cea inapoi Roditoare este [] i sa-L cunosc pe El (Hristos) si partasia suferintelor Lui si sa ma fac asemenea cu moartea Lui. (Filip. 3, 10)Domnul nostru Iisus Hristos are doar o singura cale din cele patru cai: cea inainte. Diavolul le are pe toate celelalte trei cai: cea din stanga, cea din dreapta si cea inapoiRoditoare este doar o singura samanta din patru: cea din pamantul cel bun. Toate celelalte trei seminte sunt pierdute: si cea de langa drum, si cea de pe piatra, si cea din spini.

Cand am pornit pe urmele lui Hristos, noi n-am vazut decat o singura directie: cea inainte. Celelalte s-au ivit pe urma, desfacandu-se din aceasta: intai una cea din dreapta. Apoi alta cea din stanga. i abia mai tarziu cea inapoi.

La inceputul Lucrarii Oastei Domnului, Duhul lui Dumnezeu umplea sufletele tuturor celor chemati in ea cu o atat de mare putere si tarie, incat ei nu numai ca erau cu totii desavarsit una, dar si mergeau inainte cu un asa de puternic avant, incat nici nu cunosteau vreo abatere de la directia luata!Despartirea s-a ivit numai mai tarziu, cand avantul unora a inceput sa scada. Abaterile au venit numai prin aceia a caror inima n-a mai ramas intreaga cu Domnul Dumnezeul nostru, cum se spusese candva despre Solomon (I Imp. 11, 4).

Pe calea diavolului sunt o mie de mijloace prin care Satana si-i face asemenea lui pe acei care il urmeaza acum in placerile trecatoare ale pacatului spre osanda vesnica a iadului sau.

Pe calea lui Hristos sunt numai trei mijloace prin care El i-i face asemenea Lui pe acei care Il urmeaza pe El acum din suferintele trecatoare ale sfinteniei la slava vesnica a raiului Sau.

Cele trei mijloace si semne ale partasiei si colaborarii noastre cu Hristos sunt:JUGUL fiindca Domnul Iisus a zis: Luati jugul Meu asupra voastra caci jugul Meu este bun (Mat. 11, 30).

SARCINA fiindca Domnul Iisus a zis: Sarcina Mea este usoara (Mat. 11, 30).

CRUCEA fiindca Domnul Iisus a zis: Cine vrea sa vina dupa Mine sa si ia crucea in fiecare zi si sa Ma urmeze (Luca 9, 23).

Toate acestea trei par la prima vedere numai suferinta. Dar ele nu sunt numai asa.

Jug are doua intelesuri: intai munca, apoi unire.

Sarcina are doua infatisari: intai raspundere, apoi rodire.

Cruce are doua parti: intai suferinta, apoi sfintenie.

Cei mai multi privesc doar la primul inteles al jugului lui Hristos, la munca grea si la canonul amar al unei vieti de neprihanire, si fug de jugul Lui. Dar cei putini privesc la minunata unire cu Hristos prin partasia cu El, la munca cea fericita in ogorul Evangheliei Sale. A trage in jugul Lui, alaturea de El, este ceva ce iti da o atat de mare bucurie, incat, dupa ce ai gustat-o, n ai mai dori s-o schimbi pentru nimic si cu nimeni din lume.

A purta sarcina Lui este a te impreuna cu Hristos atat de profund si de inalt, incat ceea ce este in El mai fericit sa patrunda in ceea ce ai tu mai intim. i sa faca sa se nasca in tine o viata nespus de noua, de draga, de dulce si de scumpaIar acceptarea crucii lui Hristos, primirea de bunavoie a suferintei pentru El si alaturi de El, este de fapt singurul mijloc de sfintire si de slava.

Cand Mantuitorul nostru Sfant zicea: Ma sfintesc Eu Insumi pentru ei (Ioan 17, 19), El voia sa ne spuna: Eu am acceptat Crucea si suferinta Mea pentru ca acesta era singurul mijloc prin care voi veti putea fi cu adevarat sfintiti.

La prima vedere, toate aceste trei mijloace pe care Domnul anume le-a ales par a fi ceva cu neputinta de ales si de purtat cu bucurie si de catre noi. Dar indata ce, in...